#1 2013-11-07 14:51:27

MrRafcio

Administrator

Zarejestrowany: 2013-11-06
Posty: 0
Punktów :   

Poradnik dla nowych funkcjonariuszy Los Santos Police Departament

Witam wszystkich, dzisiaj chciałbym napisać poradnik dla nowych funkcjonariusza Los Santos Police Departament. Poradnik będzie obejmował dokładnie: Kodowanie LSPD, Rodzaje kanałów LSPD, Typy jednostek oraz kryptonimy LSPD oraz kilka prawidłowych przebiegów meldunków. Więc zaczynajmy!

Kodowanie LSPD:

10-00 Zachowaj szczególną ostrożność.
10-04 OK/przyjąłem.
10-06 Zmiana kanału.
10-07 Poza służbą/niedostępny dla wezwań.
10-07A Poza służbą w domu.
10-07B Poza służbą – sprawa osobista.
10-07C Poza służbą – sąd.
10-07E Poza służbą – zakończenie zmiany.
10-07G Poza służbą – tankowanie/garaż.
10-07I Poza służbą – dochodzenie.
10-07M Poza służbą – posiłek.
10-07R Poza służbą – brak zasięgu.
10-07S Poza służbą – posterunek.
10-07T Poza służbą – kontrola drogowa/trening.
10-008 Na służbie/dostępny dla wezwań.
10-09 Powtórz ostatnią wiadomość.
10-10 Koniec zmiany.
10-12 Zachowaj dyskrecję.
10-15 Obiekt zatrzymany.
10-16 Odbierz zatrzymanego.
10-17 Potrzebuję benzyny.
10-19 Powrót na posterunek.
10-20 Lokacja.
10-21 Numer telefonu:
10-22 Ignoruję ostatnie wezwanie.
10-23 Oczekuję.
10-24 Proszę o przełączenie na TAC.
10-25 Reaguję jako wsparcie.
10-26 Czysto.
10-27 Sprawdzam/sprawdź dokumenty kierowcy.
10-28 Rejestracja pojazdu.
10-29 Sprawdzam pod względem listów gończych.
10-29F Obiekt jest poszukiwany za poważne przestępstwo.
10-29H Uwaga – potencjalnie poważne zagrożenie.
10-29M Obiekt jest poszukiwany za wykroczenie.
10-29V Auto jest poszukiwane jako powiązane z przestępstwem.
10-30 Poszukiwana osoba/kradziony pojazd.
10-31 Osoba ma przeszłość kryminalną.
10-32 Osoba/pojazd czysty.
10-35 Przyzwolenie na przeszukanie.
10-36 Poufne informacje.
10-38 Zawieszenie (wyrok).
10-39 Czy _____ może podejść do radia?
10-40 Czy _____ może odebrać rozmowę telefoniczną?
10-43 Wezwij lekarza.
10-45 Jaki jest stan poszkodowanego?
10-45A Stan poszkodowanego jest stabilny.
10-45B Stan poszkodowanego jest poważny.
10-45C Stan poszkodowanego jest krytyczny.
10-45D Poszkodowany zmarł.
10-50 Obiekt jest pod wpływem narkotyków.
10-51 Obiekt jest pijany.
10-52 Konieczna resuscytacja krążeniowo-oddechowa.
10-53 Są ofiary.
10-54 Prawdopodobnie denat.
10-55 To sprawa dla koronera.
10-56 Próba samobójcza/samobójca.
10-57 Zaginiona osoba.
10-66 Podejrzana osoba.
10-67 Osoba wzywa pomocy.
10-71 Strzelanina.
10-72 Z bronią.
10-73 Jak mnie zrozumiałeś?
10-79 Zagrożenie bombowe.
10-80 Eksplozja.
10-86 Jakikolwiek ruch? (uliczny)
10-95 Proszę o jednostkę Investigations Bureau/techników policyjnych.
10-96 Tajny nadzór, jednostki oznakowane, trzymać się daleka.
10-97 Przybyłem na miejsce zdarzenia.
10-98 Przechodzę do kolejnej lokacji (w trakcie wezwania).
11-24 Porzucone auto.
11-25 Zagrożenie dla ruchu drogowego.
11-40 Dajcie znać, jeśli będzie potrzebna karetka.
11-41 Potrzebujemy karetki.
11-42 Nie potrzebujemy karetki.
11-51 Eskorta.
11-54 Podejrzany pojazd.
11-55 Oficer śledzony przez pojazd.
11-56 Oficer śledzony przez pojazd zawierający niebezpiecznych osobników.
11-57 Nieznany pojazd pojawił się na miejscu zdarzenia.
11-59 Zwróć uwagę na miejsca szczególnie zagrożone/tłoczne.
11-95 Rutynowa kontrola drogowa.
11-96 Sprawdzam podejrzany pojazd.
11-98 Spotkajmy się na: _____
11-99 Oficer potrzebuje natychmiastowej pomocy.

148 Opór przy aresztowaniu.
187 Zabójstwo.
203 Okaleczenie.
207 Porwanie.
216 Padły strzały.
217 Strzelanina.
221 Osoba z bronią palną.
240 Napaść.
241 Napaść na funkcjonariusza/sanitariusza/strażaka.
261 Gwałt.
330 Hazard.
400 Demonstracje/pikiety
415 Zakłócanie porządku.
459 Włamanie.
470 Hit and run. (Sytuacja, w której ktoś uczestniczył w wypadku, a następnie zbiegł.)
487 Kradzież na większą skalę.
488 Kradzież na mniejszą skalę.
518 Wypadek samochodowy, bez ofiar.
519 Wypadek samochody, są ofiary.
528 Pożar.
585 Zatrzymanie pojazdu.
587 Nieprawidłowe parkowanie.
595 Dewastacja - graffiti.
600 Blokada.
647B Prostytucja.
701 Wyścigi uliczne.
851 Skradziony pojazd.
901 Wezwij _____
909 Interwencja na prośbę obywatela.
913 Nieznane wykroczenie.
1000 Katastrofa lotnicza.
2000 Ucieczka z więzienia.

Code 1 Masz wolną rękę.
Code 2 Pilne. Reaguj bez sygnałów.
Code 3 Nagła sytuacja. Użyj sygnałów świetlnych i dźwiękowych.
Code 4 Odwołuję wsparcie.
Code 5 Zasadzka. Unikaj wykrycia.
Code 6 Reaguję z daleka. (Przykładowo, jeśli znajdujemy się w innym sektorze, niż odebrane wezwanie.)
Code 7 Przerwa na posiłek.
Code 8 Potrzebuję wsparcia.
Code 9 Ustawcie blokady na jezdni.
Code 10 Możliwe, że będziemy potrzebować jednostki SWAT. Przygotujcie się.
Code 11 Potrzebujemy jednostki SWAT.

(Nie ma czegoś takiego jak Code 0, jest za to komunikat „Officer Down!”)

BIKIES - określenie dotyczące osób należących do gangów motocyklowych.
CRUISER - często spotykane określenie na radiowóz.
DUI - Driving under the influence. W żargonie policyjnym jest to określenie na punkt kontrolny trzeźwości kierowców.
EMS – Emergency Medical Services. Wsparcie medyczne.
ETA – Estimated Time of Arrival. Czas, po którym dojedziemy na miejsce.
MDT - Mobile Data Terminal. Trochę już archaiczne określenie na komputer policyjny, ale ciągle w użyciu.
POI - Person of interest. Osoba posiadająca istotną wiedzę związaną ze sprawą. To określenie nie dotyczy podejrzanych.
ROLLER – pojazd śledzony przez jednostkę policji.
STINGER - inaczej kolczatka.
TC – Traffic Crash. Wypadek drogowy.
VIN – Vehicle ID Number. Numer seryjny auta, praktycznie niemożliwy do podrobienia.
VOI - Vehicle of interest. Podobnie co POI, również nie tyczy się podejrzanych pojazdów.
X – określenie dotyczące płci żeńskiej, nie chodzi tu o policjantkę.

Rodzaje kanałów LSPD:

Kanał główny – komunikacja przebiega drogą patrol-centrala, centrala-patrol. Wszystkie meldunki muszą być pełne, a rozmowy prowadzone tonem jak najbardziej zbliżonym do oficjalnego.
Kanał departamentowy – komunikacja przebiega wyłącznie centrala-centrala. Częstotliwość ta jest wyłącznie alarmowa i przeznaczona do natychmiastowych wezwań, gdzie potrzeba wsparcia innych departamentów. Obecność osób trzecich na tym kanale jest definitywnie zakazana.
Kanał TAC (*TAC1-9*) – komunikacja przebiega wyłącznie patrol-patrol. Częstotliwość wykorzystywana w trakcie zorganizowanych akcji, pościgów. Używany w celu odciążenia kanału głównego. Tu meldunki nie muszą być oficjalne, można pomijać typy jednostek oraz używać języka potocznego. W granicach rozsądku.

Zasady i przykłady komunikacji radiowej

Komunikacja radiowa to jedna z ważniejszych aspektów rozgrywki, którą trzeba opanować. Nasza frakcja posiada najbardziej rozbudowane procedury dotyczące komunikacji. Na dokładność meldunków zwracam szczególną uwagę i najczęściej właśnie to dzieli was od pierwszych awansów.

Podstawowe zasady
Meldunki powinny być czytelne i przede wszystkim po prostu ludzkie. Nie jesteście robotami, formę meldunków można modyfikować na wiele sposobów, nie naginając obowiązujących reguł.
Każdy meldunek musi zawierać wasz identyfikator. Gdy nie jesteście przypisani do patrolu posługujecie się formą: [Ranga][Nazwisko]
W momencie przydziału posługujecie się waszym identyfikatorem patrolowym.
Jeśli jesteś w trakcie akcji i chcesz zaoszczędzić tą sekundę na modyfikacji identyfikatora jednostki zrób to w ten sposób – 2-ADAM-37 na 2A37. Obie formy są poprawne.
Meldunki powinny być przemyślane i zwięzłe, oraz zawierać jedynie FAKTY. Uformuj zdanie w głowie zanim je napiszesz. Jeśli chcesz przedstawić swoje odczucia, lub punkt widzenia musisz to zaznaczyć, w innym przypadku możesz zmylić inne jednostki.
Ogólnie wzbronione jest okazywanie negatywnych emocji, a tym bardziej używanie przekleństw na służbowych częstotliwościach.
Nie należy podawać złożonych liczb oraz istotnych nazw w jednym ciągu. Cyfry należy podawać osobno (0-1-2-3-4), a nazwy literować posługując się alfabetem fonetycznym (Adam-Boy-Charles-David). Przykładem będzie tego chociażby przekazywanie danych z tablicy rejestracyjnej.
Niezależnie od kategorii sprawy należy do nich podchodzić poważnie, wszelkie żarty lub sarkastyczne odzywki są niemile widziane.
Jeśli już pomylisz się, nie poprawiaj się, jeśli nie jest to konieczne, ani nie przepraszaj. Niepotrzebnie zaśmiecisz czat radiowy. Zapamiętaj pomyłkę i staraj się jej unikać w przyszłości, każdy się kiedyś uczył.
Nad prawidłową komunikacją, kulturą i przestrzeganiem procedur czuwa supervisor. W razie potrzeby egzekwuje objawy niekompetencji funkcjonariuszy.
Wyjazdy i powroty

Nie ma meldujemy rozpoczęcia zmiany, ani też jej zakończenia, meldujemy jedynie rozpoczęcie i zakończenie patrolowania.

Jeśli nie masz partnera do patrolu, nie wprowadzaj chaosu na kanał OOC, ani tym bardziej nie używaj kanału radiowego IC. Spytaj się na skype, czy ktoś chciałby z Tobą wyjechać, ewentualnie załatw to za pośrednictwem prywatnej wiadomości w grze. Chciałbym, żebyście zaczęli się w pewien sposób organizować, szczególnie w relacjach partner – partner.

Typy jednostek oraz kryptonimy LSPD:

1 – jednostki specjalistyczne oraz wsparcia
Edward – jednostka holownicza
Ida – powietrzna jednostka wsparcia
Queen - jednostka motocrossowa
Robert – jednostka wsparcia Riot Control
Sam - jednostka K-9
Young - jednostka SWAT
Zebra - oznakowana lub nieoznakowana jednostka powołana dla specjalnego zadania 
2 – jednostki patrolowe
Adam – patrol dwuosobowy, radiowóz oznakowany
Frank-Boy – patrol dwuosobowy, pieszy
Lincoln – patrol jednoosobowy, radiowóz oznakowany
Charles – patrol dwuosobowy, rowerowy
Victor – patrol jednostką powietrzną (tu przy meldunku można pominąć typ jednostki)
William - patrol jednostką wodną (tu przy meldunku można pominąć typ jednostki)
3 – jednostki drogówki
Adam – patrol dwuosobowy, radiowóz oznakowany
Boy – patrol dwuosobowy, motocykle oznakowane
Lincoln – patrol jednoosobowy, radiowóz oznakowany
4 – jednostki detektywistyczne
Henry – ogólny kryptonim dla jednostek Inspektorów. Obowiązuje do momentu podziału biura na poszczególne dywizje, czy też jednostki.
3. Numery identyfikacyjne
Każda poszczególna jednostka będzie w posiadaniu swojego własnego, unikalnego numeru, niezwiązanego z jej numerem rejestracyjnym, czy seryjnym,
Jednostki nadzorujące mają zarezerwowane numery identyfikacyjne kończące się zerem,
W przypadku patrolu pieszego, będą to cyfry UID odznaki,
W przypadku patroli, gdzie wykorzystujemy więcej niż jeden pojazd, używamy numerów dowódcy patrolu.

Prawidłowy przebieg meldunków LSPD:

Zasady i przykłady komunikacji radiowej:

Komunikacja radiowa to jedna z ważniejszych aspektów rozgrywki, którą trzeba opanować. Nasza frakcja posiada najbardziej rozbudowane procedury dotyczące komunikacji. Na dokładność meldunków zwracam szczególną uwagę i najczęściej właśnie to dzieli was od pierwszych awansów.

Podstawowe zasady
Meldunki powinny być czytelne i przede wszystkim po prostu ludzkie. Nie jesteście robotami, formę meldunków można modyfikować na wiele sposobów, nie naginając obowiązujących reguł.
Każdy meldunek musi zawierać wasz identyfikator. Gdy nie jesteście przypisani do patrolu posługujecie się formą: [Ranga][Nazwisko]
W momencie przydziału posługujecie się waszym identyfikatorem patrolowym.
Jeśli jesteś w trakcie akcji i chcesz zaoszczędzić tą sekundę na modyfikacji identyfikatora jednostki zrób to w ten sposób – 2-ADAM-37 na 2A37. Obie formy są poprawne.
Meldunki powinny być przemyślane i zwięzłe, oraz zawierać jedynie FAKTY. Uformuj zdanie w głowie zanim je napiszesz. Jeśli chcesz przedstawić swoje odczucia, lub punkt widzenia musisz to zaznaczyć, w innym przypadku możesz zmylić inne jednostki.
Ogólnie wzbronione jest okazywanie negatywnych emocji, a tym bardziej używanie przekleństw na służbowych częstotliwościach.
Nie należy podawać złożonych liczb oraz istotnych nazw w jednym ciągu. Cyfry należy podawać osobno (0-1-2-3-4), a nazwy literować posługując się alfabetem fonetycznym (Adam-Boy-Charles-David). Przykładem będzie tego chociażby przekazywanie danych z tablicy rejestracyjnej.
Niezależnie od kategorii sprawy należy do nich podchodzić poważnie, wszelkie żarty lub sarkastyczne odzywki są niemile widziane.
Jeśli już pomylisz się, nie poprawiaj się, jeśli nie jest to konieczne, ani nie przepraszaj. Niepotrzebnie zaśmiecisz czat radiowy. Zapamiętaj pomyłkę i staraj się jej unikać w przyszłości, każdy się kiedyś uczył.
Nad prawidłową komunikacją, kulturą i przestrzeganiem procedur czuwa supervisor. W razie potrzeby egzekwuje objawy niekompetencji funkcjonariuszy.
Wyjazdy i powroty

Nie ma meldujemy rozpoczęcia zmiany, ani też jej zakończenia, meldujemy jedynie rozpoczęcie i zakończenie patrolowania.

Jeśli nie masz partnera do patrolu, nie wprowadzaj chaosu na kanał OOC, ani tym bardziej nie używaj kanału radiowego IC. Spytaj się na skype, czy ktoś chciałby z Tobą wyjechać, ewentualnie załatw to za pośrednictwem prywatnej wiadomości w grze. Chciałbym, żebyście zaczęli się w pewien sposób organizować, szczególnie w relacjach partner – partner.

Rozpoczynamy patrol:

Cytat
2-ADAM-37, rozpoczynamy patrol w sektorze METRO, w składzie oficer Hernandes i Ivanovic.

Skład podaje się w kolejności: dowódca, operator, pozostali pasażerowie.

Wracamy z patrolu:

Cytat
2-ADAM-37, 10-19 w celu zakończenia czynności patrolowych.

Na miejscu:

Cytat
2-ADAM-37, rozwiązuję jednostkę w składzie Hernandes oraz Ivanovic.

Tyle kanałów, jak to ugryźć?

To prostsze niż się wydaje. Wystarczy zapamiętać parę prostych zasad.

Kanał główny (/r)

Pamiętaj, że kanał główny nie może funkcjonować bez centrali. To ona przekazuje Ci wytyczne, więc gdy z nią rozmawiasz, rób to oficjalnym tonem, tak jak rozmawiasz z przełożonym.

Na tym kanale wszystkie aktywne jednostki słyszą swoje kwestie nawzajem, lecz nie powinni komunikować się między sobą pomijając centralę.

Przykład:

Cytat
2-ADAM-37, mamy 519, 10-20 skrzyżowanie Lincoln Avenue i Garcia. 11-41. Prosimy o wsparcie dodatkowych jednostek.
*C* 2-ADAM-37, 10-04, zabezpieczcie miejsce wypadku, pomoc w drodze.

Inny:

Cytat
2-ADAM-21, zauważyliśmy 587 na Washington Street, wysokość klubu Majesty. Przyślijcie holownik.
*C* 2-ADAM-21, 10-4, jednostka holownicza w drodze.
*C* 2-ADAM-21 potrzebuje jednostki holowniczej na Washington Street, 587. Obliguję bezczynnego oficera do podjęcia wezwania.

WAŻNE!
Zakodujcie to sobie do głowy. Jeśli żaden gracz nie odgrywa centrali – możecie pominąć jej kwestie. Ale to, że pomijacie jej kwestie, to nie znaczy, że jej nie ma! Zamiast czekać na moment, w którym ktoś z aktywnych funkcjonariuszy raczy przekazać ostatnie 9-1-1, reaguj od razu!
Innymi słowy, wyobraźcie sobie, że centrala przekazała wam już swoje kwestie. Nikt nie każe wam rozmawiać samemu ze sobą.

Offline

#2 2013-11-07 16:15:45

Szanek

Manager

Zarejestrowany: 2013-11-06
Posty: 11
Punktów :   

Re: Poradnik dla nowych funkcjonariuszy Los Santos Police Departament

((Huh, BGR, kopia z deva ;3))

Offline

#3 2013-11-07 16:28:05

BGR

Administrator

Zarejestrowany: 2013-11-06
Posty: 12
Punktów :   

Re: Poradnik dla nowych funkcjonariuszy Los Santos Police Departament

(( co ja, nie ja to pisałem ))


SSS

Offline

#4 2013-11-07 16:57:11

MrRafcio

Administrator

Zarejestrowany: 2013-11-06
Posty: 0
Punktów :   

Re: Poradnik dla nowych funkcjonariuszy Los Santos Police Departament

(( To nie z deva, to z LAPD, przetłumaczone. ))

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.patapon3.pun.pl www.bloodninja.pun.pl www.managerekstraklasa.pun.pl www.g087dca.pun.pl www.pokiniaki.pun.pl